Returer | MQ MarQet

RETURER

Du som kund har alltid 30 dagars ångerrätt från den dagen du hämtade din beställning. Du kan enkelt returnera kostnadsfritt i alla våra butiker med hjälp utav din retursedel. Återbetalning sker på kort och eventuell faktura skall då betalas. Om du vill returnera till oss via DHL ombud så kostar returfrakten 49 kronor. Tyvärr hanterar inte vårt lager några byten och du kommer istället bli återbetalad.
Returrätten gäller inte för presentkort, trosor, örhängen och badkläder där skyddsplasten /emballage har avlägsnats.

RETURER ÖVER 5000 KR.

Vid retur av produkter köpta online över 5000 kr har vi inte längre möjligheten att ta emot dessa i butik av säkerhetsskäl. Istället är du välkommen att skicka tillbaka dina produkter via DHL ombud med hjälp utav de returdokument som bifogades med din order. Vi bjuder då på returfrakten om 49 kronor. Saknar du returdokument så kontakta oss på shop@mq.se.

REKLAMATIONER

Om du anser att din beställda vara är defekt är du välkommen att skicka tillbaka varan till oss med hjälp utav de returdokument som bifogades med din order för en reklamationsbedömning. Har du inte kvar dessa dokument kontakta kundtjänst på shop@mq.se där du beskriver felet och ditt ordernummer. Du kan också få reklamationsbedömning i butik, vänligen medtag utskriven retursedel för ditt besök. Butikernas adresser och kontaktinformation hittar du HÄR.

MQ MarQet följer givetvis de krav på reklamationer som gäller enligt konsumentköplagen. Detta innebär bland annat att om din vara skulle vara felaktig eller om det uppstått fel vid eller dröjsmål i leveransen får du reklamera varan inom tre år efter att du tog emot varan. Du kan då ha rätt att kräva avhjälpande, om leverans, prisavdrag eller ersättning för att avhjälpa felet eller, i väsentliga fall, ha rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka. Tänk på att du måste skicka meddelandet inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet alternativt fått de försenade varorna. Meddelande som skickas inom två månader efter det att du märkt ett fel i en vara anses alltid ha lämnats i rätt tid.
Sker inte reklamation inom skälig tid från det att felet upptäckts, eller borde ha upptäckts, och senast inom tre år från det att du tog emot varan, förlorar du rätten att göra eventuella påföljder enligt konsumentköplagen gällande mot oss. Vid bedömningen kommer vi att ta hänsyn till Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer, som vi alltid följer i butik samt online. Samtliga kostnader som du haft i anledning av köpet och reklamationen återbetalas vid godkänd reklamation. Om du inte är nöjd med vår bedömning i ett reklamationsärende kan du som kund alltid vända dig till Allmänna reklamationsnämnden. För fulltständiga villkor klicka HÄR.