Vanliga frågor och svar | MQ MarQet

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

2-5 arbetsdagar från att du lagt ordern till MQ MARQET butik och DHL ombud. 1-2 arbetsdagar från att du lagt ordern via PostNord ombud eller PostNord hemleverans. Vid leverans till Norrland och Gotland kan det tillkomma någon leveransdag.

VARFÖR HAR JAG INTE FÅTT EN BESTÄLLNINGSBEKRÄFTELSE?

Det kan ta upp till en timme att motta din bekräftelse. Skulle du inte ha mottagit inom denna tid så ta gärna en titt i er skräppost eller maila in till oss på kundtjänst på shop@mq.se.

HUR KAN JAG SPÅRA MIN LEVERANS?

Har du beställt till ombud så kommer du motta leveransinformation samt ett spårningsnummer till din angivna mailadress så fort din order packats. Du kan sedan spåra ditt paket via DHL Service Point eller PostNords hemsida eller app. Det går inte att spåra beställningar till butik. Du blir aviserad så fort ombudet eller butiken skannat in ditt paket.

VART VÄNDER JAG MIG OM JAG VILL VETA MER OM MIN LEVERANS?

Maila kundtjänst på shop@mq.se

JAG FICK INTE ALLA VAROR SOM JAG BESTÄLLDE?

Ibland tar tyvärr vissa varor slut och då skickar vi alltid ut information till din angivna mailadress. Varorna plockas bort från din betalning/faktura hos Klarna automatiskt.

JAG BOR INTE I SVERIGE, KAN JAG HANDLA HOS ER ÄNDÅ?

Du kan beställa hos oss även om du befinner dig i ett annat EU land men vi kan endast leverera inom Sverige. Då kan du välja DHL ombud, PostNord ombud, PostNord hemleverans eller butik som leveranssätt.

VILKA AVGIFTER TILLKOMMER NÄR JAG HANDLAR HOS ER?

Det är alltid kostnadsfritt att beställa till våra butiker. En fraktavgift på 39 kr tillkommer om du väljer leverans till DHL ombud, 49 kr via PostNord ombud eller 79 kr via PostNord hemleverans. Att skicka tillbaka din retur till oss kostar 49 kr via ombud, gratis till butik. Om man beställt till ombud eller butik och inte hämtar ut sitt paket efter 14 dagar kommer en avgift på 250 kr att debiteras enligt våra köpevillkor.

KOSTAR DET NÅGOT ATT RETURNERA EN ELLER FLERA VAROR?

Du kan enkelt returnera kostnadsfritt i alla våra butiker med hjälp utav din retursedel. Du kommer då bli återbetalad på kort och eventuell faktura skall då betalas. Om du vill returnera till oss via DHL ombud eller via PostNord ombud så kostar returavgiften 49 kronor. Tyvärr hanterar inte vårt lager några byten och du kommer istället bli återbetalad. Vid godkända reklamationer av en felaktig vara står vi för returfrakten.

OM JAG HAR VALT KLARNA FAKTURA FÅR JAG EN NY FAKTURA VID RETUR?

Nej, ingen ny faktura skapas utan din tidigare kvarstår. Du kan enkelt rapportera retur via Klarna tills vi hanterat dina returer. När du mottagit returbekräftelse kommer din faktura justeras till nytt belopp. Har du hunnit betala din faktura startar vi en återbetalning till dig.
Vid retur i butik återbetalar butiken dig och eventuell faktura skall då betalas.

KAN JAG ÄNDRA MIN LEVERANSADRESS SJÄLV?

Ja, detta ändrar du på adressuppgifter innan du slutför ditt köp.

KAN JAG ANVÄNDA MITT PRESENTKORT NU NÄR NI FÅTT NYA ÄGARE?

Ja, i butik.

GÅR DET ATT UTNYTTJA PRESENTKORT ONLINE?

Nej, i dagsläget går det endast att lösa in presentkort i våra butiker. Hitta din närmsta butik här.

KAN JAG KÖPA PRESENTKORT ONLINE?

Nej, i dagsläget har vi inte den funktionen.

VILKA BETALNINGSALTERNATIV KAN JAG VÄLJA?

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.

HUR GÖR JAG OM JAG VILL BYTA ELLER RETURNERA EN VARA INKÖPT ONLINE?

Du kan enkelt returnera kostnadsfritt i alla våra butiker med hjälp utav din retursedel. Återbetalning sker då på kort och eventuell faktura skall då betalas. Normalt tar det 3-5 bankdagar att få pengarna åter. Om du vill returnera till oss via DHL ombud eller via PostNord ombud så kostar returfrakten 49 kronor. Tänk på att lämna till rätt ombud, samma som du beställde ifrån. Om du har hämtat ut ditt paket i butik och vill returnera via ombud går det bra via PostNord ombud eller returnera till din butik. Tyvärr hanterar inte vårt lager några byten och du kommer istället bli återbetalad.

FÅR JAG BYTA UNDERKLÄDER OCH BADKLÄDER SOM JAG BESTÄLLT ONLINE?

Ja, så länge eventuell plombering sitter kvar och plagget är oanvänt.

FINNS DET NÅGON RISK ATT LÄMNA UT PERSONUPPGIFTER ELLER KONTOKORTSNUMMER PÅ MARQETSTORES.SE?

MQ MarQet garanterar din trygghet. Alla uppgifter överförs krypterat.

 

Har du frågor gällande GDPR och hanteringen av dina personuppgifter, se vår sida för dataskydd här.