Leverans | MarQet

Avisering

Dina varor aviseras via SMS genom DHL. Väljer du uthämtning i butik så aviseras det alltid via SMS samt påminns via mail.
På MarQet kan du välja att få varorna du beställer levererade till valfri MarQet butik. Välj din önskade butik i kassan. Väljer du uthämtning i butik så får du alltid fri frakt oavsett vilket belopp du handlar för. Uthämtning i butik är dessutom ett bättre alternativ ur ett miljöperspektiv, eftersom dina beställda varor då levereras tillsammans med de nyheter som ska säljas i butiken. Detta bidrar till att antalet enskilda leveranser som fraktas separat minskar.

DHL Servicepoint: Din order levereras till det DHL Servicepoint som ligger närmast dig. I de fall då adressen som ligger inne via ditt medlemsskap i kundklubben inte stämmer ber vi dig kontakta kundtjänst på 031-3888099 eller shop@mq.se.

Leveranstid

Vi skickar varor från vårt lager sex dagar i veckan. Varor packas normalt första vardag efter orderläggning. Leveranstid är 1-3 arbetsdagar, vid leverans till Norrland och Gotland kan ytterligare någon dag tillkomma. Vid eventuella förseningar har kunden rätt att häva sitt köp utan extra kostnader.

Förstörda paket / Saknade varor

Varor som skickas och returneras filmas i samband med leverans och retur till vårt lager för att säkerställa att varor och emballage är hela i samband med överlämnande till transportör samt för att säkerställa att rätt varor har skickats och tagit emots. I händelse av att kolli är trasigt eller att varor saknas är det viktigt att anmäla detta till rätt instans. Vid trasigt gods, vänligen vänd er till transportör (se information i leveransbekräftelsen). Då varor saknas vid leverans, vänligen kontakta kundtjänst.

Outlösta paket

Ditt paket ligger kvar 14 dagar hos ditt DHL Servicepoint. Hämtar du inte ut paketet debiterar vi dig 250 kr.