Leverans | MQ MarQet

Leveranstid

Uppskattad leveranstid är 3-15 arbetsdagar. Vid leverans till Norrland och Gotland kan ytterligare någon dag tillkomma. Vi skickar varor från vårt lager sex dagar i veckan. Varor packas normalt första vardag efter orderläggning och så snart den är packad och skickad kommer du att få en bekräftelse på detta via mail.

Vid eventuella förseningar kommer vi att så snart som möjligt informera dig om anledningen till förseningen och upplysa dig om en ny leveranstidpunkt. Om dröjsmålet är av väsentlig betydelse för dig kan du ha rätt att häva köpet. Meddela oss omgående vid försening om det är särskilt viktigt för dig att du erhåller varan inom viss tid. Läs mer om hur du går tillväga vid försenad leverans under punkten Reklamationer.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 39 kr.

Avisering

Din order levereras till det DHL Servicepoint som ligger närmast dig. Så snart din order är levererad kommer du att bli aviserad via sms.

Förstörda paket / saknade varor

Varor som skickas och returneras filmas i samband med leverans och retur till vårt lager för att säkerställa att varor och emballage är hela i samband med överlämnande till transportör samt för att säkerställa att rätt varor har skickats och mottagits. I händelse av att kolli är trasigt eller att varor saknas är det viktigt att vi kan anmäla detta till rätt instans. Vid trasigt gods, ber vi er vänligen att i första hand vända er till transportören (se information i leveransbekräftelsen) och i andra hand till vår kundtjänst. Om en eller flera beställda varor på din order inte finns tillgängliga kommer de att plockas bort från din betalning/faktura hos Klarna. Resterande varor kommer att levereras.

Outlösta paket

Ditt paket ligger kvar 14 dagar hos ditt DHL Servicepoint. Om du inte hämtar ut ditt paket kommer vi att debitera dig 290 kr.

LEVERANS – INNAN KONKURS

Alla orders som är lagda innan konkurs kommer att packas och skickas, dessa är dock fördröjda då vårt lager varit stängt för inventering. Om någon vara inte längre finns tillgänglig så kommer den inte att levereras och plockas då bort från din betalning/faktura hos Klarna, resterande varor kommer att skickas. Så snart din order är redo för att hämtas upp kommer du att bli aviserad via sms. Har du valt leverans till butik så har du 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket. Då vi har stängt vissa butiker är det inte längre möjligt att hämta ut paket i dessa. Har du valt att få ditt paket skickat till en numera stängd butik så kommer vi att skicka det till en ersättningsbutik eller ditt närmsta DHL-ombud. Du får då information från oss via mail. Vid köp innan konkursen med outhämtade paket i butik så får kunden betala för hela ordern trots att du ej hämtar ut paketet.

Om du väljer att returnera en vara som du köpt under konkursen kommer du att debiteras kostnaden för returfrakt vilken uppgår till 90 kr.

För frågor kring betalning/faktura får vi vänligen be dig att kontakta Klarna.

För fulltständiga villkor klicka HÄR.